Dotykam=Wygrywam! Miesiąc profilaktyki nowotworowej.

dotykam=wygrywam

Luty jest miesiącem profilaktyki nowotworowej, ale troska o zdrowie powinna towarzyszyć nam każdego dnia. Właśnie dlatego warto przypomnieć o sukcesie już 13. edycji kampanii Dotykam=Wygrywam, która promuje świadomość i profilaktykę raka piersi.

Tegoroczna odsłona przyniosła imponujące rezultaty i pokazała, jak wspólne działania mogą realnie wpłynąć na życie kobiet w Polsce.

Sukces kampanii Dotykam=Wygrywam

Październik, czyli miesiąc świadomości raka piersi, był czasem intensywnych działań edukacyjnych i charytatywnych. Kampania, organizowana przez fundację Wsparcie na Starcie, po raz kolejny zmobilizowała Polki do wspólnego dbania o zdrowie. Efekty są imponujące – w 120 salonach brafittingowych w całej Polsce udało się zebrać 28 885 źle dopasowanych biustonoszy. Łącznie, przez wszystkie edycje akcji, przekazano aż 224 771 staników, czyli ponad 14 ton!
Zebrane biustonosze trafiły do recyklingu, a uzyskane w ten sposób środki wsparły działania na rzecz profilaktyki raka piersi. Dzięki sprzedaży cegiełek oraz akcji recyklingowej udało się zebrać 192 819,13 zł na BIUSTObusa – mobilne centrum edukacyjne, które wkrótce wyruszy w trasę po Polsce, by szerzyć wiedzę o zdrowiu piersi.

To misja, która ratuje życie”

„Nie mogę przestać myśleć o tym, że smutne statystyki wciąż odbierają zdrowie i życie kobiet, a przecież tak wiele można zrobić, by temu zapobiec. Dlatego kampania Dotykam=Wygrywam jest dla mnie czymś więcej niż inicjatywą – to misja, która ma realnie zmieniać rzeczywistość. To edukacja, która budzi świadomość, i działania, które ratują życie. Musimy wspólnie zawalczyć o przyszłość, w której każda kobieta wie, jak dbać o swoje zdrowie” – mówi Izabela Sakutova, twórczyni kampanii i międzynarodowa ekspertka brafittingu.

dotykam=wygrywam

BIUSTObus – mobilne centrum edukacji

Ogromnym sukcesem 13. edycji kampanii jest zebranie środków na BIUSTObusa. „BIUSTObus jest moim wielkim marzeniem – wyobrażam sobie mobilne centrum edukacji, które dociera do każdej kobiety, niezależnie od miejsca zamieszkania. Dzięki kampanii Dotykam=Wygrywam to marzenie stało się celem, który z każdym dniem jest coraz bliżej realizacji” – podkreśla Iza Sakutova.
BIUSTObus ma być narzędziem edukacyjnym, które w przystępny sposób uczy kobiety, jak dbać o zdrowie piersi, jak prawidłowo dobierać biustonosz i jakie badania profilaktyczne są kluczowe. To ogromny krok w walce o zdrowie kobiet, zwłaszcza tych, które na co dzień mają ograniczony dostęp do specjalistycznej wiedzy.

Gwiazdy wspierają kobiety

Nieocenionym wsparciem dla kampanii Dotykam=Wygrywam są ambasadorki, które z zaangażowaniem promują ideę samobadania piersi. W tegorocznej edycji wzięły udział m.in. Ada Fijał, Agnieszka Kaczorowska, Beata Sadowska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Dorota Gardias i wiele innych znanych twarzy z przestrzeni medialnej.
„Edukacja na temat samobadania piersi jest piekielnie istotna. O ile w dużych miastach z wiedzą nie jest tak źle, tak w mniejszych miejscowościach kobiety często nie mają do niej dostępu. Nie każdy żyje Instagramem, a w telewizji ten temat nie jest promowany na szeroką skalę. Dlatego właśnie akcje takie jak ta, mające na celu dotrzeć z pomocą i treścią edukacyjną do każdej kobiety, są mi bardzo bliskie! Kochane dziewczyny – musimy o siebie zadbać, bo jak nie My to kto?” – mówi Ada Fijał.

dotykam=wygrywam

Czytaj też >>> Rak piersi. Co powinno wzbudzić nasz niepokój? Objawy i diagnostyka

BIUSTOapka – technologia w służbie zdrowia

Kampania Dotykam=Wygrywam to nie tylko działania edukacyjne w terenie, ale także nowoczesne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest BIUSTOapka – darmowa aplikacja, która pomaga kobietom budować zdrowe nawyki dbania o piersi. Dzięki niej można nie tylko nauczyć się prawidłowego samobadania, ale także otrzymywać regularne przypomnienia o jego wykonywaniu oraz innych badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia.

Profilaktyka przez cały rok

Kampania Dotykam=Wygrywam udowadnia, że każda, nawet najmniejsza inicjatywa, może mieć ogromne znaczenie. Regularne badania, odpowiednia edukacja i świadomość, mogą uratować życie. Dzięki takim akcjom jak ta, coraz więcej kobiet wie, jak dbać o swoje piersi, a BIUSTObus i BIUSTOapka są kolejnymi krokami ku temu, by wiedza o profilaktyce nowotworowej była jeszcze łatwiej dostępna.

Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.dotykamwygrywam.pl oraz www.wsparcienastarcie.edu.pl