Planujesz dietę? Stwórz plan regularnych posiłków

W jaki sposób rozpocząc skuteczna dietę?

Powinnaś zaplanować 4-5 dań w odstępach co najmniej 3-4 godzinnych. To niezwykle ważne, gdyż po takim czasie spada poziom cukru we krwi, a ty zaczynasz odczuwać głód. Utrzymanie stabilnego wskaźnika cukru uchroni cię przed napadami tzw. „wilczego głodu” oraz osłabieniem, a także wspomoże koncentrację. Musisz również pamiętać, aby porcje nie były duże. Żołądek dostosowuje się do wielkości dostarczanych mu posiłków. Jeśli zaopatrzymy go w niewielkie dawki żywności, wówczas ulegnie skurczeniu. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapełnić go małymi racjami i szybko uzyskamy uczucie sytości. Co więcej, każda porcja jedzenia uaktywnia naszą przemianę materii – dzięki jedzeniu kilku mniejszych posiłków spalamy więcej kalorii, a energia równomiernie dopływała do organizmu, co pozwala mu pracować na najwyższych obrotach. Taki system odżywiania sprawia, że wszystkie składniki pokarmowe są lepiej wykorzystane i dobrze przyswojone. 

Aby utrzymać wagę i ustrzec się chorób (cukrzycy, schorzeń układu krążenia), warto zaplanować trzy większe i dwa mniejsze posiłki. Oczywiście należy zacząć od śniadania, które powinno dostarczyć ok. 20-25 proc. dziennej dawki kalorii. To źródło energii, które ma rozruszać organizm po nocnym wypoczynku oraz przyspieszyć przemianę materii spowolnioną kilkugodzinną głodówką podczas snu. Ponadto ten pierwszy posiłek doskonale pobudza do pracy rozleniwione jelita i układ trawienny. Śniadanie oprzyj o węglowodany złożone pochodzące z pełnoziarnistych produktów. Są one wolno trawione i stopniowo uwalniają energię oraz poprawiają koncentrację. Nie zapomnij także o porcji białka, które pobudza metabolizm, gdyż na strawienie tego składnika organizm zużywa sporą ilość energii. 

Facebook

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

APTOS BANNER FINAL

 

banerek 300 250 ETHEREAgrafika 300x250

banerek 300 250 INFINITY

Zatrzymaj Młodość TV

Baner